tisdag 13 mars 2012

Två väldigt viktiga inlägg

Det är inte jag som skrivit men jag länkar då jag anser att det här är så viktigt att läsa:

Världsberömd hjärtkirurg erkänner!

Rött kött och cancer  

Plötsligt står det i tidningarna att rött kött ger cancer men då kan det vara bra att läsa "den andra sidan" av detta fenomen. Ralf Sundberg är både forskare och kirurg och han är alltid väldigt noga med att länka till källor och undersökningar.
Det som slår mig de senaste dagarna är att ordet FUSK ofta återkommer inom LCHF-kretsarna men aldrig från de som anser att LCHF är dåligt för vikt och hälsa, av någon anledning. Kan det vara så att de som rekommenderar de matråd som rått de sista 30 åren faktiskt inte har några belägg för att folk inom LCHF fuskar? Att det är just, tvärtom - att det är inom just LCHF man upptäcker (sakta men säkert) hur utbrett matfusket är och det även inkluderar läkemedelsområdet?
En fundering bara...
Fortsätter fundera...
Läste om soya igår i det LCHF-kursmaterial som jag eventuellt ska använda i framtiden. Det är riktigt otäck läsning måste jag säga!
Om alla vegetarianer och veganer verkligen tog reda på vad soja gör med kroppen skulle de börja äta kött på direkten! Även de som häller i sig de där proteinpreparaten som används av kroppsbyggare. Snacka om giftigt! Eller killar som inte kan göra barn?
Varning för soja

Annars är glädjen stor i mitt lilla hem! Idag har jag rensat rabatterna från döda växtdelar och allmänt skräp som hamnat i mina rabatter under vintern. Sönerna drabbades av en storstädningsattack också och Oliver rensade rent i sitt rum och flyttade in sitt trumset i sitt rum och plötsligt fick jag tillbaka min stora garderob/förråd. Mina garderober flyttades tillbaka in dit och jag fick fritt i mitt sovrum igen. Nu känns det som hemmet är i balans igen och snart börjar jag ju jobba på dagarna också...livet är bra igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar