tisdag 19 juni 2012

Carb-blocker

Märks mer och mer att oseriösa intressen smyger sig in i LCHF-världen också och då ska det ätas piller, likte carb-blockers som påstår att man kan äta kolhydrater och med ett litet piller förhindra att kolhydraterna omvandlas till fett ...
Mariann och många andra lchf-kostrådgivare uppmanar att bojkotta sådant, vilket jag bara kan stämma in på:
Mariann skriver så HÄR  
Jag kan inte annat än hålla med!
Jakten på den perfekta kroppen och vikten lurar fortfarande människor att tro det finns någon snabb genväg till detta.
DET FINNS DET INTE!
En burk med dessa piller kostar en hundralapp och man ska äta 1-3 tabletter dagligen i samband med STÄRKELSERIK mat!!!???
Nu var vi där igen!
Spannmål är ingen människoföda - det är för fåglar och gnagare! Sist jag kollade, hade jag vare sig vingar eller svans!
Att extrakt av en böna ska lösa det här? Logiskt förklarat - du ska äta något som du inte är genetiskt skapad att äta för att äta annat som du inte är genetiskt skapad att äta heller!
Fullständigt oseriöst och framför allt OLOGISKT!

LCHF är och SKA vara - REN, NATURLIG MAT - den vi är skapade att äta. Det är den som ger oss hälsan, energin och vår normalvikt tillbaka. Det finns inga genvägar!

Makten sitter i kunskap och med den kunskapen kan vi förändra hela Livsmedelsindustrin och alla OSERIÖSA PENGAHUNGRIGA bluffmakare!
En sådan så kallad företagare är Katrin Zytomierska som startat LCHFKlubben.se - där lockar hon med Carb-blockers som pris för att vara med i ett sprinterlopp som du också får betala för, naturligtvis. Jag ifrågasatte det på deras FB-sida och fick höra att jodå, det är väl bra med carbblockers när man inte har något val...inget val? Bara för att man "bantat" på LCHF, skrivit en bok och är B-kändis så ger det inte licens att luras!
Jag har levt på kolhydratkost sedan 2005 och 100% LCHF i snart två år - jag har alltid haft ett VAL!
Att låta bli!

2 kommentarer:

  1. Började gå ned i vikt när jag började ta Carb blocker.. När jag sedan började med LCHF och Carb blocker samtidigt så rasade det ännu mer och jag har nu gått ned 15 kg..

    Så ja, jag slänger gärna 100kr per burk när jag vet att det fungerar!

    Jag kan tillägga att jag äter inte LCHF för att vara ren/naturlig. Utan jag har druckit light läsk i massor under tiden som jag rasat 15kg i vikt. Så visst fungerar det om det bara är viktminskning man är ute efter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter onekligen intressant. Frågan är varför du tar carb-blocker om du äter lchf, för då behöver du ju knappast dem, eller? Jag gick också ner i vikt första året på lchf, när jag enbart räknade kh men inte brydde mig om det "rena" men sedan börjar man inse vad tillsatserna gör mot en ur ren hälsosynpunkt. Jag känner att jag inte enbart vill gå ner i vikt utan även tänka på allt annat. Men ...alla är olika! :)

      Radera