lördag 6 februari 2016

Knölros på tjocka ben

Mina ben är inte bättre och jag avbröt penicillinkuren efter fem dagar. Magen var så kass att jag fick ångest när jag skulle jobba. Det hände inte något alls och mina svullna ben blev sakta rödare och rödare. Jag köpte kortisonsalva och varvat kortisonsalva med voltarengel och ingen förbättring.
Jag försökte få en ny tid till läkaren för att få någon slags diagnos när de inte ville skicka en akutremiss till hudläkaren.
Jag fick en tid i fredags eftermiddag och denna läkare misstänkte att jag har något som heter knölros.
Jag googlade på detta när jag kom hem och hittade att bakomliggande orsaker är inflammation och kan vara från tarmen. Min syster fick knölros förra året och hennes mage är också "ur funktion" med bland annat mjölkproteinallergi med mera. Jag kunde inte identifiera knölrosen då just dessa knölar inte fanns på mina ben, tänkte jag....men så insåg jag en sak när jag pratade med min syster igår kväll. Hon är smal och hennes ben är smala. Mina ben är jättetjocka. Knölarna känns faktiskt om man trycker mot benet även om de inte syns. Det är varmt, hårt, gör ont och det är tydligt att det är en inflammation.
Jag började söka alternativ behandling där jag kan slippa kortison och fick tips om en duktig näringsterapeut som jag mailade idag.
Hon gav mig följande råd:
Man behöver boosta immunförsvar och binjurar.Grapefruktkärneextrakt 30% Vikten/2 = antal droppar per dos.Häll dropparna i en blandning av echinaforce och kolloidalt silver ( 1 msk echinaforce och 2-3 msk kolloidalt silver) och drick detta 3 ggr per dag i minst en månad. Smörj utslagen med aloevera gel eller vallörtdekokt.
Så jag har köpt detta idag på nätet och får börja med det så fort jag fått hem det. Echinaforce och Aloe vera har jag hemma redan.
Så jag smörjer nu med aloe vera flera gånger om dagen.
Jag har dessutom bestämt mig för att nolla kolhydraterna i minst en vecka för det ska ta död på ALL inflammation i kroppen, from idag. Så idag har det enbart varit ägg, en köttbit, kokosolja, smör och ägg som gällt.
Min mage är så dålig att jag gjorde på mig igår när jag böjde mig fram, det rann bara som vatten. Jag tog två koltabletter för att få stopp på det men inte ens det fick stopp på det. Min syster sa att hennes mage också blev lika dålig pga knölrosen - inflammation i tarmarna. Tack, kära gbp-operation för den!

Jag nämnde för läkaren att jag står på väntelista för återställning och hans kommentar var: - BRA!
Jag bad att få ta prover på albumin med mera när han ändå ville att jag skulle ta prover för att få reda på om jag har knölros.
Detta kan jag göra tidigast på tisdag men jag vet inte om jag vare sig orkar eller hinner. Jag är så påverkad av detta att jag inte alls hänger med.

Läser med stor igenkänning min vän Camilla Näslunds blogg som hon precis startat och jag uppmanar er att följa den med! Kombinationen Maria och Camilla kan täcka väldigt mycket av överviktskirurgins baksidor som ingen vill kännas vid eller erkänna.
Jag blir sjuk i hela min själ när jag läser om läkare som i ena minuten möter de som är svårt skadade av sina operationer för att i nästa sekund uppmuntra en annan till att göra samma operation. Hur dessa läkare kan sova på nätterna är en gåta! Fy fan på ren svenska.

Jag har ju själv sett detta när jag har varit på Sahlgrenska för att diskutera min återställning och kommer ut efter besöket och möter kraftigt överviktiga som är på väg in till samma kirurg. Jag vet ju vad som ska ske och jag har lust att stoppa dem och säga: - LÅT BLI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar